Tuesday, September 8, 2009

Kursus Pendedahan HSP BA Tahun 3 Peringkat Kebangsaan

08.09.2009, Selasa - Hari ini aku dan Amir ke Hotel Gold Course Klang kerana menghadiri Kursus Pendedahan Sukatan Pelajaran BA Tahun 3 Kegunaan Tahun 2010 peringkat kebangsaan. Kami bertolak dari Sungai Petani seawal jam 9.30 pagi. Bersama dengan kami ialah 2 orang JLU BA Kedah yang baru iaitu Kak Za (Rohaiza Said-SK Bandar Baru Sungai Lalang) dan Kak Ayu (Rahayu Ayub-SK Tikam Batu). Kursus kali ini dianjurkan oleh Bahagian Pembangunan Kurikulum (BPK) dan bukan lagi anjuran BPI seperti tahun-tahun sebelumnya.

Perjalanan ke Klang terasa begitu cepat kerana kami memandu tanpa henti. Nak berhenti pun tak boleh nak makan. Kami cuma berhenti mengisi minyak dan menukar driver sahaja. Tiba di Gold Course jam 2.00 petang dan taklimat bermula jam 5.30 petang. Kami sempat berehat dahulu sebelum bermula kursus. Kursus bermula dengan slot pertama pada malam ini jam 9.30 malam selepas solat tarawih dan kursus akan tamat pada hari jumaat.

Kursus kali ini agak istimewa kerana aku dapat bertemu kembali dengan 14 orang geng j-QAF yang berkursus di Oman. Dan yang paling best, minggu depan kami akan bertemu lagi di Melaka untuk tugasan modul yang dinamakan "Ahsantum". Nampak gayanya ramadhan tahun ini sebahagiannya kami kena berkursus, berbengkel dan bermesyuarat sahaja. Apapun amanah dan tugas perlu dilaksanakan dengan sebaiknya.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online