Saturday, April 25, 2009

Nawras Prepaid & Riyal Oman

24hb Apr;5.00pm- Seorang pekerja hotel telah menawarkan khidmatnya untuk menukarkan USD kepada Oman Riyal=OR yg kadar tukarannya hari ini +-USD100=OR38=RM365. Betapa tingginya nilai matawang OR berbanding RM. Boleh dikatakan OR1.00=RM10.00. Saya hanya menukarkan USD100 terlebih dahulu serta membeli simcard prepaid NAWRAS MOUSBAK yg harganya OR5.00. Kami mendapat topup OR4.00 sedia ada. Sementara menunggu untuk makan malam, saya terlelap dalam masa yg agak lama, macam koma terus. Handset di setkan jam 6.00 ptg utk mkn mlm, tetapi sy hanya terjaga apabila Ust Ali Ahmad (Perak) membunyikan loceng dan menghantar simcard dan duit Riyal. Apa lg, kelama kabut mandi dan bergegas turun mencari makanan. Turun ke ruang makan, semua dah sunyi sepi... yg ada hanya pelayan sedang menyusun kelengkapan untuk sarapan pagi esok hari... Tanpa rasa malu, saya terus bertanya makan malam. Sebenarnya masa makan malam tamat jam 9.00 mlm, tetapi kerana kesian kot, dia terus menghidangkan saya nasi goreng dan rendang daging. Syukur... rezeki saya masih lagi ada pada malam tu...

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online